Vil du vide hvad du kan bruge en kommunikationsrådgiver til?
En kommunikationsrådgiver bruges af virksomheder til at komme med råd til hvordan virksomheden kan forbedre deres kommunikation og markedsføring, optimere en hjemmeside og deres måde at henvende sig til kunderne på, på hjemmesiden.
En kommunikationsrådgiver vil typisk lave en kommunikationsstrategi for den virksomhed han/hun hjælper.
Hvad gør en kommunikationsrådgiver god?
En god kommunikationsrådgiver forstår at sætte sig ind i den virksomhed han/hun hjælper, hvad er der vision og mission, hvordan formidler man det til kunderne? Hvad er virksomhedens mål og hvordan får man opfyldt dem?
En god kommunikationsrådgiver, er god til det der endda ligger i navnet, at rådgive.
Det er vigtigt at personen formår at rådgive og ikke bare gøre tingene så virksomheden ikke forstår hvad og hvorfor det gøres.
Skal man have fast rådgiver eller timebaseret rådgiver?
Der er findes to typer kommunikationsrådgivere, en fast ansat som kun er tilknytte din virksomhed, eller en timebaseret rådgiver som så kun hjælper når der er behov for det.
Fordelen ved en fast kommunikations rådgiver er at de er 100% inde i virksomheden, og kan lettere påvirke ledelsen til at lave ændringer. Det er dog noget dyre i forhold til at have en rådgiver efter behov, en timebaseret rådgiver har nok aftaler med mange virksomheder, og du skal derfor være sikker på at det er en pålidelig og ordentligt rådgiver inden du hyre personen, så han eller hun ikke blander virksomhederne profil sammen.
Eksempel på en timebaseret kommunikationsrådgiver er Maj Britt Lund, hun er ekspert og har stor erfaring med time baseret kommunikations rådgivning. Se mere om Maj Britt Lund og hvad hun tilbyder her.
Hun tilbyder fokus på nyhedsbreve, optimering af hjemmeside, gå efter omtale i medierne (PR) eller kommunikation gennem salgsbreve.
Vi håber at denne artikel har givet mere viden omkring hvad en kommunikationsrådgiver er for en størrelse, og hvad de laver og tilbyder.