Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Der kan være mange grunde til, at dit immunforsvar er nede og der er også mange muligheder for at forbedre det.

1. Motion

Du kan forbedre dit helbred ved at motionere. Der er mange forskellige grader af motion både i intensitet og hyppighed. Det vigtigste er, at du finder den form for motion, som du selv godt kan lide. Hvis du finder det, så er der nemlig langt større chance for, at du kommer afsted. Kommer du afsted, så slår du alle dem hjemme på sofaen uanset hvor høj intensitet din motion er i. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at du motioner minimum 30 minutter hver dag med en moderat til høj intensitet. En anden fordel er, at motion giver mere energi og udløser endorfiner, så du bliver i bedre humør samtidig med, at du får rørt dig.

2. Spis varieret

Dernæst er det vigtigt at din krop får de vitaminer og mineraler, som den har brug for. Dette skal primært være igennem varieret kost, men du kan vælge at supplere med kosttilskud, hvis du har svært ved at opnå det hele. Når du spiser det anbefalede vitaminer og mineraler kontinuerligt, så bliver dit immunforsvar automatisk forbedret.

3. Rengøring

En tredje velkendt faktor som har indflydelse på dit helbred, er bakterier. Har du travlt og springer du derfor indimellem rengøringen over eller nøjes med at gøre det mere overfladisk? Så kan det altså også være en grund til, at man hurtigt bliver syg. Jo flere bakterier, jo større chance er der for, at du bliver syg. Hvis du er træt af at gøre rent eller bare ikke har tid til det, så kan du få hjælp. Bor du i København og Hovedstaden, så kan du få hjælp via Tennberg Rengøring, som gerne hjælper dig med din rengøring. Du kan selv aftale med dem, hvad du ønsker hjælp til. Du kan få et gratis og uforpligtende tilbud her.