Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.
De sociale medier har i løbet af det seneste årti for alvor fået sit indtog. Rigtig mange mennesker verden over bruger dagligt de sociale medier. Instagram, Twitter, Facebook og andre sociale medier har en bred skare af bruger. Virksomheder verden over har ligeledes fået øjnene op for det store potentiale, som de sociale medier udgør. En SoMe-strategi er vejen frem til en effektiv brug af de sociale medier. Herunder får du gode råd til, hvordan du lægger en god SoMe-strategi.
Hvilke medier vil du bruge?
Der findes et stort udvalg af sociale medier. Dog er de ikke alle ens og appellerer til forskellige typer af opslag. F.eks. er opslag vedr. virksomheders omsætning at finde på LinkedIn. Derimod er Facebook det oplagte valg til et opslag om dagligdagen i jeres virksomhed. Udvælg et eller flere medier som du vil fokusere på. Med tiden kan du udvide platformen.
Internettet er desværre ikke altid sikkert. Det handler om at være varsom, når du bruger internettet. Skal virksomhedens IT-systemer have en opdatering, når det kommer til sikkerheden? Kontakt Fiks It som hjælper med IT-løsninger, der passer til jeres behov.
Vælg det gode indhold
Uanset hvilket medier du bruger, er det ideelt at udvælge opslagets indhold nøje. Et godt udvalgt indhold fanger læseren, og vækker læserens opmærksomhed. Forslag til forskellige typer af indhold kunne være følgende:
-
Et opslag hvor du fortæller om en nyhed i jeres virksomhed. Det kunne være et nyt produkt, et nyt koncept eller en præsentation af virksomhedens nye lokaler.
-
En konkurrence hvor I udlodder en lækker gevinst. Gevinsten kunne f.eks. være en vare, som I sælger.
-
Bed en af dine kollegaer om at overtage virksomhedens Instagram profil for en dag. Det giver læserne et særligt indblik i dagligdagen i jeres virksomhed. Medarbejderen kan fortælle om sit eget arbejde og om virksomheden generelt.